پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226824
اولين پهپاد انتحاري سپاه رونمايي شد+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/08/05 11:17:59
نمایش : 1235
پهپاد جديد نيروي دريايي سپاه با قابليت انجام عمليات انتحاري، رونمايي شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يکي از مهمترين نيروهاي عمل کننده در خليج فارس به شمار مي‌رود و عملکرد اين نيرو، همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

اين نيرو، با در اختيار داشتن انواع موشک‌هاي کروز، بالستيک، قايق‌هاي تندرو (در انواع مختلف)، ناوچه‌هاي موشک‌انداز، بالگردهاي رزمي و . . . ، آمادگي کاملي براي برخورد با هرگونه اقدام خصمانه دشمن دارد.

در همين زمينه، نيروي دريايي سپاه اخيرا با طراحي و توليد يک مدل پهپاد رزمي - شناسايي، به قابليت دفاعي خود در بخش هواپايه و هوايي، افزوده است.

 

پهپاد انتحاري

پهپاد انتحاري نيروي دريايي سپاه

نمونه‌هاي شناسايي اين پهپاد به دوربين‌هاي پيشرفته نظامي با قابليت استفاده در شب و روز و همچنين با امکان استفاده در مناطق مرطوب دريايي، به پرواز در آمده و به انجام ماموريت مي‌پرازد.

اين پهپاد، حدودا 4 ساعت مداومت پروازي داشته و مي‌تواند تا بُرد 1000 کيلومتري، به انجام عمليات بپردازد. يکي از مهمترين ويژگي‌هاي اين پهپاد آن است که پرنده مي‌تواند تا سطح نيم متري آب پايين آمده و پرواز کند و از سوي ديگر تا ارتفاع 3 هزار پايي نيز بالا رفته و به ماموريت اعزام شود.

پهپاد جديد نيروي دريايي سپاه، حدود 250 کيلومتر بر ساعت سرعت داشته و آب نشين است، بدين شکل که پس از انجام ماموريت شناسايي، به راحتي مي‌تواند روي آب فرود بيايد.

اين پهپاد قابليت حمل موشک ندارد اما در بُعد رزمي، مي‌تواند با حمل مواد منفجره شديدالانفجار، انتحاري عمل کند به اين شکل که با حرکت کروزي (نزديک به سطح آب)، خود را به هدف رسانده و با سرعت بالا، خود را به شناور يا يک مرکز فرماندهي در خشکي بکوبد.

پهپاد انتحاري

پس از قايق‌هاي تندرو يامهدي که قابليت عملکرد انتحاري دارند، اين دومين محصول انتحاري نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html